Afvallen en chocolademousse eten.

Standaard

 

Ken jij een gezondheidsprogramma dat je doet genieten van een heerlijke chocolademousse?

Ingrediënten ( 6 porties)

  • 400 gram donkere, rauwe chocolade (minimaal 70 % cacaobestanddelen)

  • 1 sinaasappel

  • 8 eieren

  • ½ kopje espresso

  • 1 snufje zout

Bereidingswijze

– Snijd de chocolade in kleine stukjes en doe ze in een steelpan.

– Voeg een half kopje espresso toe.

– Smelt de chocolade op laag vuur (evt. water toevoegen om te verdunnen).

– Rasp de sinaasappel en voeg de helft van de geraspte sinaasappelschil toe.

– Breek de eieren en verdeel de dooiers in één kom en de eiwitten in een andere kom.

– Voeg een snufje zout aan het eiwit toe en klop het eiwit stijf.

– Giet de gesmolten chocolade in de kom met de eidooiers en roer deze goed door.

– Laat het mengsel goed afkoelen en giet vervolgens de chocolade bij het eiwit.

– Wederom goed mengen.

– Bestrooi het mengsel met de andere helft van de geraspte sinaasappelschil.

– Dek de mousse af en laat minimaal drie uur in de koelkast afkoelen.

Wat neem jij liever als tussendoortje? Een wortel of een stengel selderij? Of neem je een heerlijke, maar gezonde lepel chocolademousse? Ik zou het wel weten!

Wil je meer natuurlijke voeding integreren in je huidige eetpatroon?

Stop met het eten van geraffineerde en lege voeding en geef je lichaam de brandstof die het nodig heeft. Je zal merken dat dit programma alles bevat wat je nodig hebt om je eetpatroon op een gemakkelijke manier te verbeteren zodat je voortaan fit en energiek wakker wordt.

Over de auteur : Mark Soons is oprichter en eigenaar van eerlijkoverbuikspieren.nl. Zijn passie voor gezonde voeding begon al op zijn 18e, toen hij begon met krachttraining en ontdekte dat voeding 80% van de resultaten oplevert bij een gezonde levensstijl. Sinds 2004 is hij actief in het begeleiden van mannen en vrouwen naar een gezonde en pure levensstijl, zowel op het gebied van pure voeding, beweging en gezondheid.

 

Advertenties

»

  1. Ik hou het een beetje in de gaten, niet door op de weegschaal te gaan staan, maar door op mijn buik te letten. Als het me te dik wordt dan eet ik minder, en dat gaat goed zo.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s